Alle skal have mulighed for at få lektiehjælp!

Lige nu er der stor fokus på, om vores samfund er i gang med at skabe en social differentiering, om hvorvidt alle har samme uddannelsesmæssige muligheder eller for den sags skyld har muligheden for at oparbejde det nødvendige faglige niveau.

 

Anne Kejser debatterede fornylig med Mette With Hagensen (landsformand i Skole og Forældre) og Adam Valeur Hansen (cand.pæd. og afdelingsleder på Grønvangsskolen i Vejen) på P1, hvorvidt det var hysteri eller omsorg fra forældrenes side at købe sig til lektiehjælp til deres børn. Der er ingen tvivl om, at langt de fleste forældre selvfølgelig vil gøre alt, hvad der står i deres magt, for at kunne hjælpe deres børn. Og det er der intet galt i. Desværre sidder der bare alt for mange rundt om i Danmark, der ikke har midlerne til at tilbyde deres børn et sådant forløb. Derfor må der findes en løsning, der er med til at indfri folkeskolens mål om at mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. For der er en anden mulighed, en mulighed hvor folkeskolen ikke står alene om opgaven med at levere kvalificeret lektiehjælp, nemlig Restudy.

Vi tilbyder en læringsplatform, der er bygget op omkring videoundervisning med færdige forløb til fri afbenyttelse, når eleven eller læreren har tid og lyst. Dermed tilbyder vi et undervisningskoncept, der sætter den enkelte elevs læring i centrum. Alle vores undervisere er lærer- eller universitetsuddannede fagfolk, der har erfaring med formidling. Og vi ved, at det virker. I vores seneste brugerundersøgelse besvaret af 3091 elever, svarer 80,4%, at Restudy har hjulpet dem til en bedre karakter ved eksamen (og jo dermed også til en bedre forståelse af stoffet). Hvorfor? Fordi eleverne gennem videointroduktioner til det faglige stof kan forberede sig hjemme eller i lektiecafeen til kommende lektioner. Når de møder op til undervisningen, har eleverne derfor allerede en for-forståelse for det forløb de skal igennem, og dermed får læreren muligheden for at vejlede og hjælpe den enkelte elev til et større fagligt udbytte. På denne måde får læreren muligheden for at sikre, at eleverne hverken går i stå fordi niveauet er for højt eller for lavt. Ved at benytte sig af vores læringsplatform, vil skolerne derfor kunne imødekomme folkeskolereformens krav om, at lektiehjælp og faglig fordybelse skal indgå i undervisningstiden for alle elever.

Vi dyrker et tæt samarbejde med landets skoler, så alle undervisere kan give den kvalificerede, differentierede undervisning, der gør at eleverne får muligheden for at lære på netop det niveau, hvor de er. Hvorfor? Fordi vores drøm er, at alle får lige muligheder for uddannelse.

Giv en kommentar

Vær den første til at kommentere

Giv besked ved
wpDiscuz